Minimala
Lauritshøj 54
8541 Skødstrup
CVR: 39411768

Betaling

Minimala modtager online betalinger med; Dankort, Visa/Dankort, Visa, Mastercard, Mobilepay Online.

Betaling vil først blive trukket på din konto, når den fysiske vare afsendes eller det virtuelle produkt er oprettet med mindre andet er aftalt eller fremgår af din ordre.

Ved betaling med Visa Electron og Mastercard Debit, som er debitkort, vil betalingen blive reserveret på din konto i overensstemmelse med vilkårene for dit kort, indtil vi trækker eller afviser betalingen.

Alle beløb på hjemmesiden er inklusiv moms.
Hjemmesiden bruger følgende valutaer til prissætning:
Denmark – Kroner (DKK)

Minimala benytter en sikker betalingsserver, der krypterer alle oplysninger med SSL protokol hvilket betyder din data er sikker og ikke kan læses af andre udefrakommende.

Minimala’s egen hjemmeside bruger ligeledes kryptering med SSL protokol.

ViaBill

Du kan vælge at benytte ViaBill, når du handler via os. Info om Viabill

Minimala benytter en sikker betalingsserver, der krypterer alle oplysninger med SSL protokol hvilket betyder din data er sikker og ikke kan læses af andre udefrakommende.

Minimala’s egen hjemmeside bruger ligeledes kryptering med SSL protokol.

Levering

OBS: Ingen varer afsendes fra 14. juli – 22. juli.
Køber du i den periode afsendes dine varer først den 23. juli.

Leveringstiden for din ordre er 1-3 hverdage, pånær i perioden 14.-22. juli.

Leverings område: Vi leverer kun varer indenfor Danmark..

Minimala afsender varer med følgende: Afhentning, GLS – Erhverv, GLS – Privat, GLS – Pakkeshop

Fragten er fast.

Du vil kunne vælge i mellem at få pakken sendt “uden omdeling” eller “med omdeling”.

Du vil altid modtage et track and trace nr. så du kan følge din pakke, fra vores lager og hjem til dig.

Har du købt for et beløb, så du er berettiget til gratis fragt – og er du bosiddende i Skødstrup – forbeholder vi os retten til at levere dine varer personligt på din adresse.

Udsolgte varer

Vi tager forbehold for, at varer kan være udsolgte eller have lav lagerbeholdning. Såfremt enkelte varer i din ordre er udsolgt, forbeholder vi os retten til at kontakte dig med henblik på enten at annullere hele ordren, eller sende de dele af ordren, der er på lager.

De ikke-lagerførende varer kan herefter enten eftersendes eller blive annulleret. Vi tager forbehold for, at det i nogle tilfælde ikke vil være muligt at eftersende, da vores leverandør ej heller er lagerførende. I de tilfælde vil du ligeledes få valget om enten at annullere hele ordren, eller blot få leveret dele af din ordre.

Vi trækker altid kun det beløb for de varer, der er afsendte. Såfremt en del af din ordre ikke kan leveres, vil dette beløb ikke blive trukket. Hvis du ønsker at få eftersendt de pågældende varer, vil vi trække det resterende beløb ved varernes afsendelse fra vores lager. Ønsker du ikke at få varerne eftersendt, vil beløbbet aldrig blive trukket fra din konto.

Såfremt varer skal eftersendes betaler vi fragtprisen for efterforsendelsen.

Fortrydelsesret

Der gives 14 dages fuld fortrydelsesret på varer købt på hjemmesiden med mindre andet er aftalt eller fremgår af din ordre.

Den 14 dags periode starter den dag hvor ordren er leveret.

Eventuelle returneringsomkostninger afholder du selv.

Ønske om fortrydelse skal meddeles os senest 14 efter leveringen og være os i hænde seneste 14 dage efter vi er informeret om dit brug af fortrydelsesretten.

Ønske om brug af fortrydelsesret skal sendes på mail hej@minimala.dk hvortil standardfortrydelsesformularen bedes være udfyldt og sendt med (jf. formularen nederst i handelsbetingelserne).

Du kan IKKE bruge din fortrydelsesret ved blot at nægte modtagelse / ikke afhente din vare. Såfremt du ønsker at fortryde dit køb, skal du bruge vores vejledning for returnering. Gør du ikke det, bortfalder din fortrydelsesret.

Varens stand ved returnering

Du hæfter for den forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og funktion. Dette betyder at du må prøve varen på samme måde som hvis du handlede i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragtes den som brugt og af forringet værdi. Dette betyder, at du ved fortrydelse af købet får en mindre del eller intet af købsbeløbet retur. Det er op til Minimala at vurdere varens stand.

Reklamationsret

Der gives 2 års reklamationsret på produkter i henhold til den danske købelov. Reklamationsretten gælder for alle fejl i software, materiale og fabrikation.

Reklamation vedr. fejl og mangler skal meddeles til Minimala i rimelig tid efter varens modtagelse. 
Her anses max. to måneder som rimelig tid, med mindre andet er aftalt.
Vi refunderer rimelige fragtomkostninger.

Reklamationen frafalder ved forkert eller ualmindelig betjening af produktet.

Minimala dækker returneringsomkostningerne i rimeligt omfang.

Ved returnering kontaktes virksomheden:

Minimala
Lauritshøj 54
8541 Skødstrup
Mail: hej@minimala.dk

Reklamationer modtages ikke hvis disse er sendt på efterkrav.

Refusion

Hvis der er tale om refusion, bedes du medsende bankoplysninger i form af regnr og kontonr, så det aftalte beløb kan overføres. Disse oplysninger kan uden risiko oplyses pr. mail eller anden elektronisk form, da det ikke er følsomme oplysninger og kun vil blive anvendt til vores opfyldelse af refusionen.

Kunde- & Privatlivspolitik

Vi videresælger ikke personlige oplysninger og videregiver ikke dine personlige oplysninger til andre, de er kun registreret i vores kundekartotek. Du kan til enhver tid få slettet dine oplysninger.

For at du kan indgå aftale med Minimala, har vi brug for følgende oplysninger:
. Navn
. Adresse
. Telefonnummer
. E-mail adresse

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos Minimala og opbevares i op til fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Direktøren og de ansatte for Minimala har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.

Den dataansvarlige i Minimala er: Mette Pedersen

Vi opbevarer og transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.

Som registreret hos Minimala har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til hej@minimala.dk.

Cookies
På https://minimala.dk/ anvendes cookies med det formål at optimere hjemmesiden og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig.

Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer, se vejledningen på Webshop Cookies og Privatlivspolitik.

Log-statistik
Vi bruger en log-statistik på https://minimala.dk/, hvilket betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende vi har, hvor de kommer fra og hvor på websitet det forlades mv.

Logstatistikken anvendes kun med det formål, at optimere Minimala’s hjemmeside.

Forbrugerbeskyttelse

Læs mere om din beskyttelse som forbruger når du køber via en PensoPay betalingsløsning:
https://pensopay.com/mere/forbrugerbeskyttelse/

Klagemuligheder

Ved klage skal vores e-mail adresse angives: hej@minimala.dk samt hjemmesiden du har købt varen på.
En klage over en vare eller tjenesteydelse kan indgives til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg.
Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes Hus (Link).
For EU-borgere uden for EU skal klager sendes via EU Kommissionens online klageplatform.
ec.europa.eu


Standardfortrydelsesformular

(denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)
– Til [her indsættes den erhvervsdrivendes navn, fysiske adresse og i givet fald faxnummer og e-mail-adresse af den erhvervsdrivende selv]:
– Jeg/vi (*) meddeler herved, at jeg/vi (*) ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min/vores (*) købsaftale om følgende varer (*)/levering af følgende tjenesteydelser (*)
– Bestilt den (*)/modtaget den (*)
– Forbrugerens navn (Forbrugernes navne)
– Forbrugerens adresse (Forbrugernes adresse)
– Forbrugerens underskrift (Forbrugernes underskrifter) (kun hvis formularens indhold meddeles på papir)
– Dato

 

Når du handler hos os, accepterer du også samtidig vores returnerings- og reklamationspolitik:

Returnering/fortrydelsesret

Inden for 14 dage efter modtagelse af din plakat, kan du jf. købeloven fortryde dit køb. Fortrydelsesretten er betinget af, at varen er ubrugt og er i samme stand, som da du modtog den.

Hvis du ønsker at returnere en eller flere af dine købte varer, skal du sende en mail til hej@minimala.dk.

For hurtig behandling af returordren, bedes du oplyse dit ordrenummer i mailen.

Din henvendelse vil herefter blive behandlet inden for maksimalt 24 timer.

Når vi har bekræftet din returnering, vil du:

1) Modtage en mail med returneringsadresse
2) Herefter har du 14 dage til at sende din vare – husk at få kvittering på afsendelse.
3) Få bekræftelse på mail, når vi har modtaget din returvare
4) Få tilbageført pengene for din returnering til dit betalingskort
Vi gør opmærksom på, at du jf. handelsbetingelserne selv skal betale for fragten i forbindelse med din returnering, samt at pengene først refunderes, når vi har modtaget varen.

OBS: Retursager på efterkrav bliver IKKE MODTAGET og bliver sendt retur på kundens regning.

Reklamation

Hvis du mod forventning modtager en beskadet vare, skal du sende en mail til hej@minimala.dk.

Du bedes oplyse ordrenummer i mailen – på den måde kan vi hurtigere hjælpe.

I mailen skal du beskrive, hvad du reklamerer over, og såfremt der er tale om en skade, bedes du vedlægge billede.

Herefter vil vi tage kontakt til dig inden for maksimalt 24 timer, så der kan findes en løsning.

Såfremt varen er beskadiget, eller der evt. er leveret en forkert vare ved en fejl, sørger vi for, at du får en ny vare på vores regning.